Slechter bestaat niet

okt 2020 doordat het controlelampje van de abs van mijn FJR een storing aangaf ben ik bij motoport rotterdam uitgekomen: na 4 weken zoeken en een gereviseerd abs stuurapparaat te hebben geplaatst, voor en achterwiel sensoren vervangen evenals de abs computer was de € teller inmiddels opgelopen tot € 1412 ,03 en was de ontsluisterende uitspraak jammer maar we kunnen het niet vinden maar we hebben ons best gedaan. Wilt u maar even dokken.
Na de winterstalling en corona perikelen bracht ik mijn Yamaha. naar een échte FJR specialist in Brielle om een oliekering in de voorvork te laten vervangen Kijk ook eens en passant naar de abs vroeg ik, binnen 5 min luidde de diagnose niks mis mee maar de zaak zit achterste voren aangesloten daarom geeft de computer een foutcode af !
absklep sturing omgedraaid en voila de abs werkt weer.
Nooit meer doen ga direct naar een kenner in dit geval Peter Swarts in Brielle 1 ding hij repareert alleen motoren waar FJR op staat.

3


Ron

2 jaar 10 maanden geleden

Slechte zaak Motoport Rotterdam

In september 2017 een Beverly 500 uit 2008 gekocht bij Motoport Rotterdam.
Achteraf bleek dat de schokdempers voor en achter lekken en de thermostaat niet werkte.
Mail gestuurd naar de verkoper Kees Duine voor garantie.
Deze verkoper presteert het gewoon om geen enkele mail meer te beantwoorden,
na de verkoop totaal geen service dus en blijkbaar geen garantie.
Werkelijk onbegrijpelijk dat ze zo een motor durven af te leveren en als dat al gebeurd, los het dan netjes op met de klant zoals het hoort.
Nee ze zijgen gewoon en geven geen antwoord op mail.
Wat een ballentent, echt nooit meer.

1


Ivo

6 jaar 5 maanden geleden

Showroom bezoek

Op mijn vrije dag eens gaan kijken bij Motoport Rotterdam.

Eerste indruk mooie zaak maar zoeken naar een verkoper om informatie te krijgen over bepaalde motorfiets .
Na 15 minuten vriendelijk geholpen door Kees Duine met het verzoek proef te rijden op de Honda .
Deze was op dit moment niet beschikbaar? maar zou eind van de week komen.
Na gegevens opgeschreven te hebben zou ik teruggebeld worden op het moment dat de demo binnen zou zijn.
Nu 3 weken verder heb ik nog niets gehoord en heb inmiddels bij een andere dealer een Nieuwe gekocht.

6


Jan

8 jaar 1 maand geleden

Werkplaats en balie werkplaats

Tja, verkoop prima. Werkplaats balie en werkplaats. Volgende punten;
- Na het overschrijven bleken bij het wegrijden beiden spiegels niet vast te zitten en naar binnen te klappen(zelf maar even opgelost),
- 50 km verder bleek mijn rechterstuurdop van mijn motor te vallen. Na een halfuur zoeken in de berm gevonden en thuis goed vastgezet,
- Brandstof toevoegingen worden ongevraagd toegevoegd en/of in iedergeval in rekening gebracht.
- De zelfde garantie storingen worden meerdere keren ingenomen in de werkplaats. Na veel wachten krijg je je motor weer terug met de woorden; "Het is opgelost hoor, wij hebben proefgereden". Helaas bleek het euvel herhaaldelijk niet opgelost/verergerd. Balie meneer is erg goed in het overbrengen van signalen waaruit blijkt dat je niet moet zeuren. Hoort bij de motor!!!!!!

- Inporteur vindt dit echter niet en verplicht motorport weer te kijken wat er aan de hand is. Vervolgens wordt ik bij de balie aggressief benaderd en komt het over alsof het allemaal mijn schuld is. (Rijd al 40 jaar motor zonder problemen)
- De laatste beurt werd niet volgens het onderhoudschema uitgevoerd (kleine beurt) maar er werd maar gelijk een grote beurt gedaan/in rekening gebracht. Was dit soms ter bekostiging van alle "garantie" onderzoekjes die ik daarmee betaalde?
- Na 1000km na deze grote beurt die naar mijn gevoel niet daadwerkelijk was uitgevoerd bleek mijn oliepijl namelijk onder het minimum streepje te staan. Gek want na hem bijgevuld te hebben bleek ik er nog 6000km mee te kunnen rijden. Geen lekkage dus en ook geen olieverbruik.
Het moge duideijk zijn, mijn advies; Laat Motoport Schiedam/Rotterdam links liggen!!!!!!!!

2


David van der Linden

8 jaar 2 maanden geleden

slechte zaak

het schaderapport voor mijn FJR werd ruim 3900 euries maar pas nadat ik zelf een onderdeel zag(zijkoffer steun gebroken)  wat de monteur over het hoofd had gezien. Na reparatie 2 verschillende handels en reservoirhouders terwijl ik zeker weet dat dit tot de dag van reparatie niet zo was.
Standpunt Motoport "als het niet op de schadelijst staat is hij zo binnen gekomen"
Ja me hoela ik moest ze zelf in eerste instantie corrigeren mbt de koffersteun en zou nu niet weten hoe mijn bike er uit zag voor de schade.
Ik merk dat er meerdere als nieuw opgegeven onderdelen door gebruikte zijn vervangen. oplichters maar ja dir. Jan de Kuijer is daar terecht gekomen en dat zegt genoeg.

6


ronnie

9 jaar 2 maanden geleden

Review

onderdelen bij de balie gekocht ,een olie filter en 4 liter olie voor een streettriple van 08.er was geen kennis van zake wat is dan een triumph streettriple een klassieker?
een filter mee gekregen van een klassieker dus weer terug kenteken mee en weer proberen nou dat viel niet mee er moest een collega aantepas komen . beetje jammer dat dit zich profileerd als een dealer . ik kom hier toch maar niet voor service geen vertrouwen in deze tent

4


san

13 jaar 9 maanden geleden

Review

Ongeinteresseerd en chagrijnig personeel bij de kleding, en daarnaast is het advies wat betreft de kleding ook van een zeer laag niveau.

2


Henk van Leeuwen

15 jaar 11 maanden geleden

Review

Eén keer geweest. Ze hadden als één van de eerste een Z1000 staan. Had op zich geen intresse, gewoon even kijken. Komt er een verkoper naar me toe, ik denk, praatje maken.
1 minuut later is hij een rekenvoorbeeld aan het maken voor één of andere betalingsregeling.
Ben gelijk weggegaan.

4


Pepijn

16 jaar 1 maand geleden

Review

Wat een flutzaak! Was lekker weer, denk ga ff een stukkie rijden en kijken voor een paar stevige laarzen, want die waren wel aan vervanging toe. Nou, binnen bij de kledingafdeling boven kijk een of ander chagerijnig blond wijf achter de balie op. Denk bij mezelf laat maar, aan jou hoef ik blijkbaar niks te vragen. Zaak zag er echt niet uit, wat een zooitje! weinig keus, onoverzichtelijk, de helmenrekken waren volgens mij in jaren niet af gedaan. Tja heb vroeger zelf in een winkel gewerkt, dus let eenmaal op dat soort dingen. Vriendelijk personeel en een frisse zaak mag je toch wel verwachten. Naar de laarzen heb ik niet eens meer gekeken, had echt zoiets van bekijk het maar hier ga ik mijn geld niet aan spenderen. Ben ik maar naar Motoport Wateringen gegaan. Nou, dat beviel me stukken beter.

4


Indra Terberg

17 jaar 10 maanden geleden

Review

Ik heb een keer een luchtfilter en oliefilter gehaald bij MotoPort Rotterdam plus de info over hoeveel liter olie erin moest bij verversen en vervangen olie/ oliefilter wat dus een liter minder moest zijn nadat ik het zelf maar even gecheckt had via via, omdat ik het dus niet vertrouwde. Werd niet goed geholpen en als blikken konden doden had ik dit nooit kunnen typen. Vind ik jammer, want ik geef iedereen een kans en zeik nooit gelijk iemand af maar dit vind ik niet leuk maar toch geef ik ze nog een kans want zoals altijd hoeft het er maar 1 te zijn die het voor de rest verpest. Voorlopig een 5 voor MotoPort Rotterdam.

6


CBR

18 jaar 10 maanden geleden

Review

Na 2 jaar blijkt mijn BMW een geimporteerde schade motor te zijn. 
Onkosten: 4100 Euro. Mede door slecht onderhoud door dit bedrijf. 
Remblokken niet op tijd vervangen > schijf gegroefd. Verkeerde accu en 
verkeerd geplaatst > accu snel verrot evenals de bevestigingen. 
Met 60.000 km op de teller: versnellingsbak verrot, koppeling versleten, 
voorwiel krom, remschijf achter gegroefd, het choke en gas mechanisme 
niet correct behandeld en afgesteld, etc. etc. 

Bij de winterbeurten met Gratis schoonmaken van je motor blijkt het 
schoonmaken te bestaan uit het volledig vetvrij (hogedruk) spuiten met zn 
de diverse middelen. Daarna is er geen bout, moer of wat dan ook nog wat 
maar enig vet bevat. Dat gaat niet goed natuurlijk. 

1- je wordt belazerd bij de aankoop van een gebruikte motor daar.
2 - het onderhoud laat zeer te wensen over. De rekening niet.

Een door mij gevraagd gesprek met de directeur werd niet gehonoreerd. De 
rest is mijn verantwoordelijkheid en gewoon standaard onderhoud :-( 
Ook Motoport Centraal blijkt dit acceptabel te vinden.

Je bent gewaarschuwd.
2


AJ_Biker

18 jaar 10 maanden geleden

Moto Rotterdam

Dealer/Winkel
3.63636
Gemiddeld: 3.6 (11 stemmen)
Strickledeweg 112
3044 EL
Rotterdam
Nederland
Telefoon: 010-462 55 56
Deze dealer wat tot 1 augustus 2021 Motoport Rotterdam