belachelijke service

Vorig jaar daar geweest en kreeg een naar gevoel alsof ik niet welkom was, medewerker keek mij erg raar aan en na wat zuchten en steunen kreeg ik antwoord echter, niet van harte.

Laatst had ik een kapot lampje van mijn motor, een fjr 1300. Bij binnenkomst stond er een dame achter de balie en deze kon geen antwoord geven dus vroeg ze het aan een andere medewerker. Ik kreeg gelijk het gevoel weer dat ik niet welkom was, ik moest dit maar gaan vragen bij een andere motorzaak, vervolgens draaide deze medewerker om en liep weg. Wat een belachelijke houding.
Ik kreeg het gevoel dat ik blij moest zijn dat ik binnen mocht komen.
Deze eigenaren kunnen nog veel leren van de vorige eigenaar, ik kom hier nooit meer.

Later naar v Meel in made gegaan en een perfecte service en vriendelijke medewerkers.

1


Marc

2 jaar 1 week geleden

Motorpak Rukka Realer

Nog geen jaar geleden ben ik naar motorcentrum Rijen gegaan om me te oriënteren op een motorpak...

Advies:
De Rukka Realer was een top kwaliteit motorpak waarmee je in de winter en zomer mee zou kunnen doen (warm en ook waterdicht).
Ik heb toen dit pak gekocht voor ongeveer 2200 euro.

19 maanden later (december)..:
Ik constateer dat het pak onder de 1o graden erg fris aanvoelt; de wind waait er makkelijk doorheen.
Ik heb toen mijn "oude pak" van Dane weer eens geprobeerd (pak van totaal 700 euro). Dit pak was veel warmer en de wind was niet meer voelbaar.

Terug naar Motorcentrum Rijen:
Ik heb mijn probleem uitgelegd... het pak laat wind door. De jongeman van Motorcentrum Rijen zei in eerste instantie dat zij van dat probleem nog nooit gehoord hadden. Daarop zei ik dat hij dan het pak zelf eens aan zou moeten doen en er 100 meter mee gaan rijden...
Uiteindelijk ging hij navragen bij een collega wat hij daarop moest gaan antwoorden.

Het antwoord was: indien het pak er onbeschadigd uitziet, heeft het niet veel zin om het op te sturen naar Rukka (omdat er niets kapot is). Om mijn probleem op te lossen was het de aanbeveling om een windstopper te kopen.
Hierop heb ik gevraagd of dat het enige is wat zij aan service konden bieden... Het antwoord was weer dat "indien het pak niet kapot was, er ook niets gemaakt kon worden"... dus windstopper van 85euro en een winddichte broek van...?

Als dit de service is die geboden kan worden... : de lezen mag zelf invullen wat dan een goede conclusie is.....

1


Yvo

2 jaar 4 maanden geleden

Triumph trophy 900

Afgelopen winter mijn wat oudere Triumph trophy 900 voor onderhoud naar MC Rijen gebracht.
Omdat mijn garage al vol stond met een ander motor project en ik met deze motor niet (nog) niet bekend ben.
Verteld dat ik de motor van een particulier had gekocht en geen onderhouds geschiedenis bekend was.
Ik had gevraagd om alle vloeistoffen en filters te vervangen, de kleppen en remmen te controleren,
te kijken naar het moeilijke starten en zo nodig andere reparaties uit te voeren in overleg of het nog de moeite was.
Ook vooraf geïnformeerd of ze nog onderhoud deden en onderdelen voorhanden hadden voor dit toch al wat ouder model.
Dit alles was geen probleem, ze waren immers officieel merkdealer van Triumph.
In het voorjaar de motor opgehaald, met een rekening van dik 1500,00 en de mededeling dat ze het niet beter kregen dat dit.
Na 3 maanden weer problemen.
Teruggegaan en de motor weer lang kwijt geweest. Toen mijn vakantie bijna voorbij was kon ik hem ophalen, met de mededeling dat de motor rijp was voor de sloop, en dat een bobine en bougiekabel doorsloegen.
Thuis zelf maar gekeken, en toen bleek dat de reparatie met dukt tape stukken binnenband en een soort epoxy hars gerepareerd waren!! Zelf geïnformeerd bij Brabant motors in Grave en na twee dagen de goede originele onderdelen in huis.
In een middag de zaak zelf gemonteerd en ALLE problemen waren opgelost!
Nooit meer naar MC Rijen!
Verkoop liever nee vooraf dan onzin achteraf!

2


Hans

3 jaar 8 maanden geleden

Nazorg kan beter

vorig jaar tiger 800 xca gekocht bij MCR met jaar garantie, verder netjes geholpen.

Echter een maandje geleden ging geel lampje motorstoring branden. Even langsgereden bij MCR,oorzaak was waarschijnlijk lage accuspanning, even gereset. Moest wel even 30 euro aftikken, had ook wel anders gekund dacht ik.

Vorige week motortrip gemaakt, bleken mijn achterremblokken volledig weg te zijn. Had ik zelf even moeten checken natuurlijk. Maar ik ben er vanuit gegaan dat ik mijn reguliere onderhoudsbeurt wel zou kunnen halen :(
Nmm hadden ze wel even kunnen waarschuwen dat ik na ...km even aan mijn schijven moest denken.

Alles bij elkaar toch wat minder gevoel hierbij.

4


Rob Berg

3 jaar 9 maanden geleden

slecht

motor gekocht yamaha fjr 1300 a 2003 mooie motor technies puinhoop ben er goed meebelazert afleverbeurt niets aangedaan geen olieververst lek cardan hebben ze gerepareert geen kosten voor mij na twee weken km teller kapot distributie spanner versleten remmen blijven hangen achter remklauw vastgerot kortom ben belazert. Motor bij van meelmotoren gebracht dankzij dit bedrijf en zelf reparatie uitgevoert en advies van van meel motoren in made is de motor in pefecte staat van meelmotoren BEDANKT SUPER BEDRIJF GROETJES GOVERT TUKKER

1


g tukker

4 jaar 3 weken geleden

Zeer tevreden

Ben al jaren naar volle tevredenheid klant bij MC Rijen. Er wordt altijd met je meegedacht en de mensen zijn zeer vriendelijk en kundig.

10


Reinout

4 jaar 3 maanden geleden

Waardeloos

Mijn eerste motorscooter die ik daar tweedehands kocht is drie keer de wegenwacht bijgeweest vanwege het niet starten. Uiteindelijk is het probleem gevonden en bij het ophalen en weer naar huis rijden was men 1 bout vergeten dus de hele olie eruit gelopen. Vorig jaar heb ik mijn burgman 650 ingerukd voor een nieuwe burgman 650. Bij het overzetten van de navigatie hebben ze maar een kabel doorgeknipt zodat men eerder klaar was met als gevolg mijn navigatie doorgebrand. De nieuwe burgman hebben ze afgeleverd met een accu waar 1 jaar niets is mee gedaan dus weer de wegenwacht erbij omdat hij niet starte door een ouwe accu. Daarna schade gerden en ik zou de burgman bij mc rijen neerzetten en een leen motor mee krijgen. Op de dag zelf toch nog maar even gebeld maar er was geen leen motor.
Of te wel een waardeloze zaak waar ik niet meer zal komen.

1


Leo

5 jaar 1 maand geleden

Niet tevreden

Onlangs kocht ik een fz1,mooie motor maar bij thuis aan het poetsen te zijn gegaan kwam ik toch minpuntjes tegen.Zou goed gepoetst worden......nou heb nog nooit zo'n gore motor gezien.Oliepijl was net aan,koelvloeistof was onder lowerstand.Terwijl je wel daarvoor betaald.Al met al mag ik toch wel iets betere service verwachten al is het een 2de hands motor.Dus ben helemaal niet tevreden.

1


A.O.C Groeneveld

6 jaar 11 maanden geleden

Reparatie bij de 'Suzuki dealer'

Ik kom nooit meer bij Motor Centrum Rijen.

In het kort mijn bevindingen:
* mijn motor 6 weken kwijt,
* een forse rekening van meer dan 500 euro voor een onderdeel vervangen van nog geen 3 Euro,
* er stond een stuk gereedschap (!) op de rekening,
* er ontbreken nu carroserie schroeven,
* meerder kapotte clips gewoon teruggezet,
* géén enkele terugkoppeling met de klant.

Nieuwgierig? Lees mijn verhaal.

Omdat mijn Suzuki moeilijk startte uiteindelijk bij de Suzukidealer langs gegaan.
Ik vermoedde dat de timing van de ontsteking was verlopen omdat de motor bijna niet meer te starten was (sloeg vast). Zij beweerden dat ze hem konden maken dus mijn motor achter gelaten. Je mag verwachten dat een dealer ervaring heeft.
Na 2 weken niets gehoord te hebben zelf gebeld. Ze waren ermee bezig, het was druk, druk, druk. (afleveren motoren, onderhoud vanwege het motor seizoen, blablabla). Kortom mijn motor was vulwerk. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer en niet voor plezierritjes. Ze wisten nog steeds niet wat het was.
2 weken erna wederom zelf gebeld. Ze hadden de oorzaak gevonden (hoera, na 4 weken). Onderdelen + gereedschap waren besteld. 
De week erop (5 weken) wederom zelf gebeld. Volgende week zou hij klaar zijn en ze zouden mij bellen.
Een week later. Nog niets gehoord. Zelf gebeld. Oh ja, nu u het zegt: de motor staat klaar. Fijn dat ik daar na 6 weken en 4 keer zelf bellen achter moet komen !

Ik de motor ophalen: Rekening van bijna 600 Euro. 8 uur arbeid. En als kers op de taart stond er een stuk gereedschap (poelietrekker) van 80 Euro op de rekening.
Als ik daar niets van gezegd had tegen de baliemedewerkster was ik 80 Euro lichter en Motor Centrum Rijen een gratis gereedschap rijker over de rug van de klant.

Stationair loopt hij nog niet helemaal lekker. Maar ik ga nooit meer terug naar deze zaak. Ik ga nu naar een eenmanszaak die meedenkt met de klant.

Dit bedrijf verdient graag geld, zijn vriendelijk, maar voor goede service hebben ze geen tijd. Als je een goed gevulde portemonnee hebt moet je hier zijn.

Mijn advies: Zoek een kleine service gerichte motor dealer en laat dit verkoopbedrijf links liggen.

2


Jan

7 jaar 6 maanden geleden

Goede service

Ik heb zeer goede ervaringen met MC Rijen. Vriendelijk personeel die klanten nog herkennen en groeten na aankoop van een motor. Stond laatst met pech aan de kant, maar dezelfde middag is mijn motor is netjes, binnen garantie gerepareerd.

10


Jethro

7 jaar 7 maanden geleden

Review

Ik kan het niet laten om toch iets in te typen. Let op mensen, jullie "grote beurt" word hier misschien niet goed of gedeeltelijk uitgevoerd terwijl er wel een rekening voor word geschreven. Hoe het hoort is aan de hand van je kilometerstand het voorgeschreven onderhoud uitvoeren, zie werkplaatshandboek. Nu hebben we al verschillende voorbeelden gezien van bijvoorbeeld kleppen die niet gesteld worden en na de beurt nog steeds buiten de limiet vallen qua klepspeling. Vaststellen dat ie niet slecht loopt is geen onderhoud voor jouw motor. Bij deze zaak zijn ze goed in motoren verkopen en staat onderhoud in de schaduw. Geen slecht woord over de jongens, die doen gewoon wat ze gevraagd word. Jammer dat er nu al bijna sprake is van een slechte reputatie van deze motorwinkel. Een woordje voor de B en de Art, minder lullen en meer sleutelen, je weet hoe het moet. Lijd je mensen beter op. Zie ze als investering van de zaak op lange termijn. Jullie verliezen klanten aan bedrijven zoals Dynojet in Kaatsheuvel waar ik als technicus naartoe zal blijven gaan voor onderhoud tot ie geen adem meer haalt. MC Rijen is verder op het eerste gezicht in orde, ik doel dus specifiek op het onderhoud waar wij allemaal als motorrijder op lange termijn zoveel plezier van hebben. Ik ben opgelucht en ga vandaag een stukje rijden.

6


pipo

14 jaar 11 maanden geleden

Review

Ik heb daar een gsxr750 gekocht in 2006,die bedrijfsleider maar lullen.
Bleek toen ik de motor enkele dagen had,dat de afgesproken kleine beurt niet was uitgevoerd,zijn kop werd helemaal rood toen ik hem ermee confronteerde,en natuurlijk weer een lulverhaal.
Ook heb ik geen nieuwe tankdop(veertje kapot) meer gehad(was wel toegezegt).

Mijn hebben ze sindsdien dus ook niet meer gezien

2


Haarie

15 jaar 3 maanden geleden

Review

Ik heb voor deze zaak geen goed woord over.

Situatie:

Nieuw motor gekocht ophalen en dan.

Kom thuis banden spanning 1,6 voor en 1,9 achter.

Voorrem loop aan terug gegaan, waarop de monteur kijkt en zegt ach kijken we bij 1000 km wel na. Thuis zelf ff uit elkaar gehaald en gemonteerd weg aanlopen. Dit hadden zij ook kunnen doen i.p.v eerst discussiëren over hij remt eerst rechts en daarna links wat een l..... verhaal.

Bout uitlaat los ze hebben gewoon geen aflevering gegeven. 1000 km beurt hemel en aarde moeten verzetten om geen drie weken hoeven te wachten.. helft van de check list bij een 100 km beurt niet-uitgevloerd.. al met al een slecht gevoel bij deze zaak heel vriendelijk bij het kopen van een nieuwe motor maar after sale service hebben ze nog nooit van gehoord. Mij zien ze niet meer terug jammer.

Arno

2


Arno

16 jaar 3 weken geleden

Motor centrum Rijen

Dealer/Winkel
3.21429
Gemiddeld: 3.2 (14 stemmen)
Rijksweg 96
5121 RC
Rijen
Nederland
Telefoon: 0161-240066
, ,