Afleverkosten bij aankoop gebruikte motorfiets

Bij aankoop van een gebruikte motor betaal je bij Niwa 250 euro voor een afleverbeurt plus 3 maanden garantie.
Er zijn zelfs motorzaken die 500 euro hiervoor vragen.
Als je een gebruikte motorfiets koopt voor vele duizenden euros mag je toch verwachten dat je de motor piekfijn meekrijgt?
Ik zal NOOIT voor een zogenaamde afleverbeurt betalen bij een dure gebruikte motor!

Niwa Motorservice

1


G.w.Smit

3 jaar 8 maanden geleden

Fijne motorzaak

Fijn zaakje, niet opdringerig, goedkope kleding gevonden.

Bakker motors

10


Sasha de R

3 jaar 8 maanden geleden

afzetters

Net bij Motor Venray mijn motor op gehaald en dit zijn me toch een paar Afzetters . 2 maanden moeten voor ik uberhaupt een afspraak kreeg en dan 2 weken wachten op niets . Een email gestuurd dat ik de motor weer op kom halen en zie daar ze hebben er toch aan gewerkt maar niets aan gedaan hij werkt nog steeds niet na behoren. En dan ook nog het lef hebben om 2 uur in rekening te brengen voor niks . Het uitlezen is bij andere garages gratis SERVICE hier blijkbaar niet ze hebben dus 2 uur naar mijn achterlicht gekeken daar zat het probleem . Dat had ik jullie ook kunnen vertellen . En de kosten voor niks doen is 185 euro werkplaats kosten absurd nergens vragen ze zoveel voor niets . De week ervoor waren we ook al daar kijken voor een motor voor een vriend en zijn vriendin we werden naar buiten gekeken. Hier kom ik nooit meer

Motor Venray

1


sjoerd kalischnig

3 jaar 9 maanden geleden

Dhr.

HUUR HIER NOOIT EEN MOTOR; de huur was snel geregeld. Ik kreeg een uitleg over de knoppen en kon en route. Helaas bleek een Versys 1000 toch heel wat andere responsie op gas, stuur, en rem te hebben dan de Harley waar ik normaal op rij (maar nu niet wilde starten zodat ik een motor moest huren). Ik wilde bij de winkel wegrijden, maar dat ging niet helemaal lekker. Na 10 meter stond ik weer stil, maar kon de motor helaas niet recht houden. Resultaat was dat ik de motor heel langzaam liet vallen. Doordat dat heel langzaam ging en ik stilstond viel de schade gelukkig erg mee. Wel een aantal kleine krasjes in de lak van de koffer en een schram op de handbeschermingskap aan het stuur. Ik werd overeind geholpen en op mijn gemak gesteld. Ik kon een lekkere lang weekend gaan rijden en de schadeafhandeling kwam wel als ik terug kwam. De motor reed prima, ik had alleen wel graag uitleg gehad over het verschil in karakter tussen mijn harley en die versys. Toen ik de motor weer inleverde werd de schade bekeken. Geheel terecht zou ik daar uiteraard voor betalen. Maar ik had niet gedacht dat men mij daar 670,- voor ging rekenen. Op de site van Kawasaki.nl staan hele nieuwe koffersets voor minder.. Dit ging maar om 1 koffer en wellicht kon je die krassen nog zo wegpoetsen en/of spuiten. Rücksichtlos werd gewoon de volle consumentenprijs voor vernieuwing gerekend. Dat vindt ik al vreemd, aangezien het bedrijf immers zijn eigen motor hersteld. Dan kost het hun toch de inkoopprijs voor zo,n koffer (als je die al geheel wilt vervangen). Ik kreeg ook geen specificatie mee van de kosten. Ik vertrouw dit niet. Ik denk dat ze de krasjes heel simpel kunnen verhelpen en nu gewoon 670,- extra in hun zak steken. Toen ik hierover in discussie ging werd ik verzocht het pand te verlaten. Zeer slechte service. Zo ga je m.i. Niet met klanten om. Ik kom hier dan ook nooit meer. Als iemand een Kawasaki versys , kenteken 49-mr rx binnenkort bij MVM de Meern huurt, check dan even of de koffer en de kap aan de rechterkant krasjes vertonen. Ik hoor het graag.

MVM de Meern

1


Ben

3 jaar 9 maanden geleden

Top kwaliteit moteren

Ben heel netjes en correct behandeld, goed advies gekregen... super blij met mn nieuwe motor.

Hoekstra Motoren

10


Annie Van der veen

3 jaar 9 maanden geleden

Top kwaliteit moteren

Ben heel netjes en correct behandeld, goed advies gekregen... super blij met mn nieuwe motor.

Hoekstra Motoren

10


Annie Van der veen

3 jaar 9 maanden geleden

Afspraak niet na komen

Afspraak niet na komen.

Ik heb via de mail gereageerd op een occasion. Divmo was toen gesloten vanwege vakantie. Ik kreeg wel een mailtje terug dat ik vrijdag een proefritje mocht komen maken en hadden een afspraak om 13:00. Dat vond ik erg netjes dat hij in zijn vakantie op mijn mail reageerde. Ik keek heel erg naar deze proefrit uit. Krijg ik een dag van te voren te horen dat de motor is verkocht. Zo ga je NIET met klanten om. Afspraak is afspraak. Laat de klant weten dat er al belangstelling is voor de motor. Dus die wil ik eerst een kans geven. Gaat de koop niet door, kan de volgende klant gebeld worden die ook interesse toonde. Ik ben de hele week van huis dus ik heb niet de tijd om door de week zomaar ergens te komen kijken. Als Divmo niet op vakantie was geweest, was ik meteen die vrijdag/zaterdag naar Divmo gegaan en had toen een kans gehad om de motor te kopen. Dus op een occasion reageren via de mail heeft dus weinig zin. Want als Divmo 5 minuten later de motor kan verkopen is deze dus weg. En jij hebt dikke pech. Zakelijk gezien snap ik dat volledig maar...... het kopen van een motor/auto heeft te maken met emotie. Je kijkt er naar uit en heb er zin in. En dan is het een slag in het gezicht als het ineens niet door gaat.

Het is een mooie zaak alleen jammer dat ze zo met (toekomstige) klanten omgaan.
Misschien leren ze van deze review en beteren ze hun gedrag naar de klant.

Verder wens ik de nieuwe eigenaar van de motor heel veel mooie en veilige kilometers toe.

Divmo Motoren

1


Pascal

3 jaar 9 maanden geleden

Waardeloze zaak

Koop hier nooit iets
Wat een waardeloze zaak
App je ( want bellen is niet mogelijk ) dat je pech hebt binnen de garantie met je scooter word gezegd ik haal hem niet op bekijk het maar. Lekker
Wat een botte en onfatsoenlijke vent
NOOIT MEER NAAR JO CABO

Jo Cabo

1


Ron

3 jaar 9 maanden geleden

Dhr

Vandaag voor het eerst met mijn Harley Davidson bij deze dealer geweest. Kan niet anders zeggen dan dat ik fantastisch geholpen ben. Echt een aanrader en ik kom daar zeker terug.

West Coast Motors

10


René Berkhout

3 jaar 10 maanden geleden

oplichter en leugenaar

Hij zou een BMW dealer zijn...
Er was echter volgens hem geen enkele nieuwe BMW K1600 te krijgen in Nederland, omdat er problemen zouden zijn met de levering van TFT schermen. De importeur zou ze niet binnen krijgen.
Gelukkig hebben de heren van Mofra dat probleem niet. Bij hun staan er diverse nieuwe K1600 motoren, en is de levertijd nog geen 3 maanden voor een volledig nieuwe motor geheel naar wens.

Motoport den bosch probeerde mij ervan te overtuigen dat nieuwe motoren niet leverbaar waren en bood mij daarom een jong gebruikte aan die hij in de showroom had staan.
Achteraf ben ik blij dat ik daar niet in getrapt ben en dat ik even verder ben gaan kijken.
Het enge is nog wel dat hij zo vriendelijk en behulpzaam over kwam, terwijl hij dus keihard zat te liegen.

Mensen, stap alsjeblieft niet binnen in deze zaak.

Motoport Den Bosch

1


Svenson Helmich

3 jaar 10 maanden geleden

Bestelling

Ik heb wat besteld en betaald en hoor niets meer.

GP Parts

1


R.L. Bodelier

3 jaar 10 maanden geleden

teleurstellend

Je hebt een mooie occasion uitgezocht. Hij stond niet klaar, liep niet lekker, had duidelijk een beurt nodig.
Na een proefrit praten. Mijn wensen op tafel.
En toen kwam de verbazing. De inruil was bizar laag en de verkoopprijs was niet onderhandelbaar.

Dan haak ik af. Bij handelen hoort onderhandelen.

MVM Motoren

1


Dick

3 jaar 10 maanden geleden

goed

goede zaak ook nog korting gekregen op me helm

Bakker motors

9


RdB

3 jaar 10 maanden geleden

prima service en gezellige tent

Heb er mijn st1100 gekocht en beloofd na de winter op te halen allemaal geen probleem en prima geregeld ook in garantietijd aantal kleine dingetje gehad die onder een bak koffie werden opgelost. Nu 2000 km verder nog steeds erg veel plezier van mijn 27 oude fiets

Al met al prima tent dus

Divmo Motoren

10


Ad

3 jaar 10 maanden geleden

Motoport Echt

Kom al over 30 jaar bij tjeu (Motoport Echt ) ben kind in huis daar . Hoeveel motors ik daar al gekocht heb is op handen niet meer te tellen . Ook tig nieuwe daar gekocht , altijd goed behandeld worden , en de volgende nieuwe koop ik ook weer daar . Monteurs ook goeie jongens . Toppie verder zo ❤️

Motoport Echt

10


Robbie Lemmens

3 jaar 11 maanden geleden

Motoport Echt

Kom al over 30 jaar bij tjeu (Motoport Echt ) ben kind in huis daar . Hoeveel motors ik daar al gekocht heb is op handen niet meer te tellen . Ook tig nieuwe daar gekocht , altijd goed behandeld worden , en de volgende nieuwe koop ik ook weer daar . Monteurs ook goeie jongens . Toppie verder zo ❤️

Motoport Echt

10


Robbie Lemmens

3 jaar 11 maanden geleden

monteren uitlaten

Afgelopen donderdag op afspraak naar Barbier motoren gegaan voor het demonteren en monteren van andere uitlaten.
Het betreft een Honda super magna van 35 jaren oud dus een grote kans dat de originele uitlaten erg vast kunnen zitten.
Ik ben expres een uurtje vroeger gekomen om het blok wat te laten afkoelen, zodat de monteur geen brandplakken kon oplopen.
Ruim een half uur voor opening kwam er al een verkoper aan om de motoren buiten te zetten en vroeg mij meteen binnen voor een kop koffie en een praatje.
Gezellig half uurtje gehad en een erg aardige man. In de tussentijd druppelden de overige werknemers de zaak in en van iedereen een goedemorgen toegewenst gekregen.
Meteen om 09:00 uur de motor de werkplaats in en er werd meteen begonnen om de originele uitlaat er onder te verwijderen.
Na een klein uurtje kwam deze eronder uit in een prima staat en zonder enig spoor van schade, dat is mooi want nu heb ik de originele uitlaat nog voor als de motor in de verkoop gaat.
Een klein half uur later zaten de nieuwe uitlaten er ook op die ik zelf had meegenomen en was alles weer helemaal weer zoals het hoorde.
Prima service en heel vriendelijke mensen daar, zeker weer een adres om terug te komen en alleen maar werkplaats uren gerekend en wat klein materiaal.
Ik raad Barbier aan.

Barbier Motorsport

9


Arnold

3 jaar 11 maanden geleden

Drie keer geweest en drie keer tegengevallen

Ik ben drie maal bij Molenaar geweest maar de vierde keer zal er niet meer komen.
Wat een arrogantie, iets kan tegenzitten maar laat wat weten en iemand niet twee uur laten wachten.
Het ging om een oude terugroepactie uit 2015 en de reparatie zou een kwartier duren.
Nu bleek dat er geen software meer van was.
Moet je dat niet eerst even controleren voor je een afspraak maakt?
Een keer eerder kreeg ik een telefoontje dat de motor klaar was en toen ik hem kwam halen waren ze er nog mee bezig en kon ik ook nog 1,5 uur wachten.
De klapper is geweest dat ik er jaren geleden een Honda Goldwing 1200 kocht voor 12,000 gulden.
Ik was er een week later en toen zei de eigenaar dat hij er wel 6000 gulden voor wilde geven.
Ik liet hem duidelijk weten dat ik mij goed genomen voelde met de prijs die ik betaald had. De eigenaar wist niet dat ik hem daar een week eerder gekocht had.
Jammer want het is een mooie motorzaak!

Arie Molenaar Motors

3


Ton Macco

3 jaar 11 maanden geleden

Grote pluim voor de service van Langenberg Motors in Coevorden

Afgelopen zaterdag kwam ik van de Classic Demo Races in Gramsbereg op weg naar Assen. Ik onderbrak mijn reis op mijn MotoGuzzi Classic V7 om even bij Langenberg Motors in Coevorden te gaan kijken.
Toen ik echter mijn MotoGuzzi weer wilde starten lukte dit van geen kant. En daar stond ik dan op een zaterdagnamiddag.
Maar een medewerker van Langenberg merkte mij op en zegde mij toe dat een monteur mij zou komen helpen.
En ja hoor, even later kwam deze en ook nu wilde de motor niet aanslaan. Hierop werd de motor naar de werkplaats gereden en op de heftafel geplaatst.
Op deskundige wijze werd de motor onderzocht en na het plaatsen van 2 nieuwe bougies werd m.b.h. van een startaccu de motor weer tot leven gebracht.
Men opperde dat een mogelijke oorzaak ook kon liggen in de E10 benzine. Het advies om in het vervolg zoveel mogelijk benzine zonder bijmenging van biobrandstof te tanken nam ik gaarne ter harte.
En de kosten van deze goede service: de prijs van 2 bougies!! een geweldige service dus en nog wel op de zaterdag namiddag.

Dit was trouwens de tweede goede ervaring met dit bedijf, want in 1999 kocht ik bij hen een nieuwe Honda CB 500. Waarbij ik voor mijn oude Honda een allerszins redelijke inruilprijs kreeg.

Peter Croonen
Assen

Langenberg Motors

10


Peter Croonen

3 jaar 11 maanden geleden

Opheffen zaak

Kan je onze naam van de motordealers eraf halen. We zijn gestopt met het bedrijf.

Mvg,

John bleeker

Bleeker Motoren

10


John bleeker

3 jaar 11 maanden geleden

Pagina's